Storytelling

Corporate storytelling

akomm hjælper med at finde, fremhæve og fortælle den gode historie i jeres virksomhed. Det kan både være målrettet eksternt til eksisterende og potentielle kunder og samarbejdspartnere og internt til medarbejderne og som led i Employer Branding. De gode historier kan bl.a. fremhæves gennem jeres Nyhedsbreve, Linkedin, hjemmeside, salgsmaterialer samt gennem fondsansøgninger og licitationer.


Det kan fx udmønte sig i fortællingen om:

    • Gode resultater
    • Nye eller afsluttede projekter
    • Nye samarbejder
    • Dagligdagen
    • Strategier og værdier
    • Virksomhedens sociale ansvar



Hvorfor er det vigtigt at fortælle den gode historie?

I forhold til eksisterende og potentielle kunder og samarbejdspartnere er det vigtigt at fortælle den gode historie som led i virksomhedens branding. Det har stor betydning, at man kan sige, at man er del af – eller samarbejder med – en virksomhed, der fx gør noget godt for andre, har nogle unikke resultater eller et særligt fokus på kompetenceudvikling og medarbejdertrivsel.


I forhold til medarbejderne er det vigtigt at fortælle den gode historie som led i fastholdelsesstrategien eller tiltrækning af nye medarbejdere (employer branding). Det giver medarbejderne mulighed for at vide, hvad der foregår i virksomheden – måske i andre afdelinger end lige den, hvor man selv sidder – samtidig med en forståelse af, hvorfor virksomhedens ledelse gør, som de gør. De gode historier gør medarbejderne stolte over at være en del af virksomheden - stolte medarbejdere bidrager til trivsel og fastholdelse - hvilket styrker hele forretningen.



Jeg har gennem de seneste 10 år hjulpet små og mellemstore virksomheder (SMV)

med at fremhæve og fortælle de gode historier, primært via Linkedin, hjemmesider og nyhedsbreve – sekundært gennem fondsansøgninger og licitationer bl.a. for Integro, CLAVIS og Dansk Befordrings Center.


Virksomhederne opnår:

  • awareness
  • styrkede partnerskaber
  • nye kunder.



Et samarbejde med akomm kunne se således ud:

Jeg har et koncept, hvor jeg indledningsvist sætter mig grundigt ind i virksomhedens visioner, værdier, politikker og strategier. Jeg følger virksomheden i 2 dage, mødes med ledelse og enkelte nøglemedarbejdere og via kvalitative, nysgerrige og undersøgende spørgsmål finder jeg frem til og peger på gode historier, som vi i fællesskab former og formidler på de rette platforme.



Kontakt akomm for yderligere information 

info@akomm.dk eller tlf. +45 22 43 40 66